Jumaat, 15 Julai 2022

PENANG 1.0 : Penang Hill

  Hai, kembali kita lagi dalam entry jalan kemana lagi Yahuu

apa tunggu lagi tu, mari ikuti pengembaraan dalam penulisan saya 

Apa yang menarik diatas Bukit Bendera:



3. LOVE LOCK (BERBAYAR)

4.  LUKISAN POTRET ( RM30+)

                                             

5. RESUTAURANT

6. OBSERVATION DECK ( TUTUP SEMENTARA)

                          

7. MUZIUM CAMERA

8. OWL MUZIUM

9. RUMAH TINGGALAN BRITISH

10. TEROPONG VIEW

11. KEDAI CENDERAHATI

12. GOLF BUGY (30 ONE RIDE)

                                            

Ini merupakan kali kedua saya naik ke Bukit Bendera, Kali pertama saya menjejakkan kaki ke Bukit Bendera pada tahun 2019 bersam ahli keluarga saya. Apa yang boleh saya katakan Bukit Bendera dulu dan kini agak berbeza sedikit. Terdapat beberapa perubahan yang dibuat itu, bagi saya bagus sekali, seperti adanya perkhidmatan Kereta Goly Bugy yang disediakan dengan kadar vaj bayara sebanyak RM30 satu kereta. Kemudahan kereta ini amat memudahkan bagi mereka yang ingin meronda sekitar kawasan Bukit Bendera tanpa penat berjalan kaki terutama kepada ahli keluarga yang turut membawa warga emas, mahupun kanak- kanak.

                Namun terdapat juga beberapa tarikan lain sepeti Lock mangga di pagar sudah tiada lagi pada tahun 2020. dan kawasan platform tersebut hanyalah tempat dukduk untuk menikmati pemandangan sahaja. Alahai baru nak feeling lock mangga macam dalam drama korea😆
                  

potpetpotpet: Time msy pass, places change, but memories they are forever

Maaf diatas keringkasan penulisan saya dalan entry kali ini, diharapkan anda dapat sedikit sebanyak gambaran mengenai aktiviti yang anda dapat lakukan sewaktu tiba diatas Bukit Bendera. Satu pesanan saya, berjalanlah dengan bijak dan nikmati setiap saat anda bersama yang tersayang. Apa- apa pun jangan lupa jaga dan pelihara alam sekitar kita untuk kesejahteraan bersama💕

Tiada ulasan:

Catat Ulasan